[Musix-usuarios] S.O.S. - Paneo surround en Ardour2

Sebastián Madinaveitia arrini2f en yahoo.es
Lun Mar 10 19:56:32 CET 2008

Marcos, muchas gracias por la respuesta. Tal como recomendás, voy a probar suerte en el foro de Ardour. De paso te cuento que le escribí (en mi precario inglés) al autor de LMMS, consultándole si habría alguna posibilidad de portar el código del surround panner que sus plugins traen incorporado para construir un plugin LADSPA o LV2 externo, capaz de espacializar audio llegado a través de JACK desde diversas aplicaciones. Por si le sirve o interesa a alguien, reproduzco la respuesta del autor (hay algún trabajo en curso para extender la funcionalidad del surround panner dentro de LMMS):

"We'll think about that. I could imagine an additional LED-checkbox in every
effect in the FX-chain which enables surround-processing by using an
additional effect internally for processing back-speakers. For the time being
it'd also work to apply the surround-panning after all effects were processed
instead of before (as it is done now) - but that wouldn't work as soon as our
mixer is implemented in 0.4.x-version because there effects and so on are
processed independent of the instrument-track the sound comes from. In the
mixer I'd probably add a surround-panner for each FX-channel too which is
applied at the end of each "FX-channel-chain".

So please stay patient, I can't help you now but we'll deal with that in our
developer-version.

toby"

Saludos a todos.