[gclUB-info] El futur del GCLUB

Jordi Guilleumes jordi.guilleumesaub.edu
Dma Maig 5 09:39:05 CEST 2009

Hola a tothom

Jo també soc un dels que van participar des de l'inici, dels que vam
superar les mil i una dificultats per legalitzar el grup, i intentar
tirar del carro, tot i que molt aviat em vaig trobar a l'altra banda:
deixant que algú altre l'estiri.

En primer lloc vull mostrar el meu agraïment més sincer a totes les
persones que heu liderat el projecte, especialment al Xavi. Sense
oblidar-me de ningú, però crec que ell ha estat el principal impulsor de
la primera etapa del gclUB.

En segon lloc, comentar-vos, atès que em sembla que no ha quedat clar en
els correus que s'estan creuant sobre el tema, que aquest reviscolament
del debat sobre la supervivència del gclUB ha aparegut per una serie de
fets:

   1. El servidor web actual del gclUB penja d'una màquina que el Xavi
      va posar de l'entitat InfoEspai (ha canviat de nom, Xavi?)
   2. És una màquina antiga i, per tant, molt lenta
   3. Vam aconseguir el domini "gclub.ub.es", que redirecciona a la
      màquina de l'InfoEspai
   4. Ara fa un parell de setmanes, en Xavi, veient els nous vents que
      bufen per Tecnologies, va intentar que el servidor del gclUB
      pengés d'una màquina UB, aprofitant per canviar la URL a
      "gclub.ub.edu". Els webmàsters els van dir que per ells cap
      problema, solament necessitaven el vistiplau de Comunicació. Li
      vaig dir a l'Ernest (cap de Comunicació, no ho confongueu amb
      Comunicacions, de Tecnologies, uf!) i aquest em va dir que en
      principi li semblava bé, atès que és una entitat legalitzada i
      vinculada a la UB, amb autorització del rector per tenir URL UB.
      Però, com que és una entitat "independent" i, per tant, no
      vinculada orgànicament (en altres paraules: podem fer el que
      vulguem, i això "podria ser perillós". No ho va dir així, eh,
      l'Ernest? ho interpreto jo) volia tenir simplement una sol·licitud
      escrita del gclUB, on hi constés un responsable, amb telèfon i
      adreça de correu electrònic.
   5. Li vam dir a l'Ignasi, actual president del gclUB. I ell va
      considerar que primer havíem de decidir què fer amb el grup, que
      potser no valia la pena fer res i desfer-lo.

Fins aquí l'exposició dels antecedents.

La meva opinió és que el gclUB va fer una feina inicial, en un moment
molt advers i, diguem, de clima desèrtic, pel que fa al programari
lliure (PL) i al coneixement lliure en general. I això va fer que la
feina fos una mica estèril i que ens requerís grans quantitats d'energia
per aconseguir ben poca cosa.

Però, com ha dit algú, el grup ja està creat i penso que és millor no
matar-lo, deixar-lo per si algun dia es necessita per fer qualsevol
cosa, no haver-lo de tornar a crear de nou.

I en aquest sentit, penso que és una llàstima que el "plUB" que s'ha
posat en marxa ara (felicitats als que hi esteu al darrere!) no ho
aprofités. Primer perquè ja hi ha una sèrie d'infrastructures creades
que podrien ajudar a impulsar aquesta nova empenta.

I després perquè crear un "nou corrent" afebleix el moviment en general.
Penso que la política, o la manca de política, per ser realistes, del
gclUB és totalment oberta i, per tant, capaç d'integrar qualsevol punt
de vista o forma de "lluita" nova. I la gent que hi hem estat al
darrera, estic segur que ningú posaria cap trava a passar el testimoni a
qui estigui interessat en remoure la cosa, ni que sigui canviant el rumb
(que no sé si és el cas)

Pel que fa a les qüestions tècniques, de si utilitzar un gestor de
contingut no lliure està malament o no, jo no sóc gens purista. Penso
que potser queda una mica lleig, però em seria igual si no en tinguéssim
cap altre. Si el problema és que el que utilitzem al gclUB no convenç,
estic segur que no hi hauria cap problema per canviar-lo per un altre si
el que ho proposa se'n fa responsable.

Resumint tot aquest rotllo (disculpeu-me!):
1-*Sóc partidari de mantenir "latent" el gclUB*. Si tu, Ignasi, no hi
estàs d'acord, jo m'ofereixo a ser president del gclUB en stand-by, fins
que aparegui algú amb idees i energia per moure "la cosa", per passar-li
la presidència sense cap problema.
2-*Ja posats, fer la sol·licitud d'hostatgeria i URL totalment UB* i
traspassar el web. Si algú vol aprofitar el traspàs per fer un canvi de
CMS, jo no hi tinc cap inconvenient. Si no, ja m'està bé el d'ara.
3-*Qui vulgui, pot anar afegint notícies i informacions* (això sempre
s'ha pogut, eh?)
4-*Penso que estaria bé fusionar el gclUB i el plUB*, tant a nivell
tècnic com "ideològic", unificar esforços sempre és positiu.

Apa, salut i ànims!

    Jordi.

---------------------
El 29/04/2009 21:23 'Ignasi Labastida i Juan' va dir:
> Benvolguts amics,
>
> Crec que ha arribat el moment de plantejar-nos què volem fer amb el
> GCLUB. Us agrairia que tots els que esteu apuntats en aquesta llista
> donéssiu la vostra opinió i diguéssiu si esteu interessats a que
> aquest grup continuï o no. Si hi ha prou gent interessada podríem
> reunir-nos i pensar en el futur, si la resposta és tan minsa com en la
> darrera reunió crec que ha arribat el moment de donar per acabada
> l'experiència.
>
> Cordialment.
>
> Ignasi

Jordi Guilleumes i Morell
Unitat de Comunicació
Universitat de Barcelona
Gran Via de les Corts Catalanes 585 - 08007 Barcelona
Tel. 934 035 428 // Fax. 934 035 357
correu-e: jordi.guilleumesaub.edu
IM: jordiguilleumesajabber.org
---