[gclUB-info] El futur del GCLUB

Xavier de Pedro xavier.depedroaub.edu
Dij Maig 7 20:50:05 CEST 2009

Hola a tothom:

Gràcies Jordi pel teu correu explicant d'on venia tot plegat ara. Només
algunes puntualitzacions:

>    1. El servidor web actual del gclUB penja d'una màquina que el Xavi
>       va posar de l'entitat InfoEspai (ha canviat de nom, Xavi?)

El servidor que allotja a la web del gclub http://gclub.ub.es és
http://ourproject.org , i no pas l'Infoespai (que ara es diu Altercoms
cooperativa, que Infoespai és el nom del local de Gràcia)

>    1. És una màquina antiga i, per tant, molt lenta

Bé, no. El que era lent era el servidor inicial de l'Infoespai, durant
2004-2006, aprox. Des de llavors es fan servir màquines més ràpides i
potents, repartint serveis, en hostings externs algunes d'elles.

És el maquinari d'ourproject.org el que des de fa més d'un any s'ha
quedat petit (així com l'ample de banda que fan servir), que no ha
escalat en paral·lel als projectes que empren aquest servidor compartit
per a projectes amb copyleft (amb un gforge al darrera). I per acabaar
de liar la troca, encara fa servir mysql 4.0 (i php 4.1), que estan
obsolets des de fa temps. La versió del Tikiwiki amb que funciona la
nostra web gclub.ub.es (Tiki 1.9.11, de fa força anys) no s'ha pogut
actualitzar al servidor actual per que algunes funcionalitats de Tiki
2.x requeriexen mysql 4.1 per funcionar. I està a punt de sortir Tiki
3.0, que a més, requereix php 5.

Veient que el servidor institucional de la UB té mysql més nou, i php
4.1 (crec recordar), vaig pensar que estaria bé deixar la web allotjada
al hosting institucional... I d'aquí ve tota la troca... A més, tinc
entès que en breu es pujarà a php 5, amb el que podrem actualitzar la
web a quelcom més usable, maco, amigable, amb editor wysiwyg si volem,
web services, web semàntica, etc. si volem, en un tres i no res.
(l'upgrade ja l'he fet en altres servidors i és molt més amigable a
l'administrador...

Més info sobre el que podríem tenir a la web del gclub de forma fàcil en
breu:
http://doc.tikiwiki.org/tiki3

a http://gclub.ourproject.org

> [...]
>       vaig dir a l'Ernest (cap de Comunicació, no ho confongueu amb
>       Comunicacions, de Tecnologies, uf!) i aquest em va dir que en
>       principi li semblava bé, atès que és una entitat legalitzada i
>       vinculada a la UB, amb autorització del rector per tenir URL UB.
>       Però, com que és una entitat "independent" i, per tant, no
>       vinculada orgànicament (en altres paraules: podem fer el que
>       vulguem, i això "podria ser perillós". No ho va dir així, eh,
>       l'Ernest? ho interpreto jo) volia tenir simplement una
>       sol·licitud escrita del gclUB, on hi constés un responsable, amb

explicat abans.

>    1. Li vam dir a l'Ignasi, actual president del gclUB. I ell va
>       considerar que primer havíem de decidir què fer amb el grup, que
>       potser no valia la pena fer res i desfer-lo.
>
> Fins aquí l'exposició dels antecedents.

ok. Endavant, via gclub, via plub, amb el programari que es vulgui/pugui
emprar, etc.
Jo m'ofereixo a fer l'upgrade a la versió 2.x de Tiki (o la 3.x, quan
tinguem php5). Però si es decideix que es vol alguna altre cosa, i hi ha
algú altre que s'ofereix a instal·lar, i compromet a mantenir,
endavant... La web o llista é snomés un mitjà. El més important és que
hi hagi uns objectius clars, i hi hagi getn per tirar del carro per
aconseguir-los, etc.

Salut