[Ututo-devel] [ututo] Definiciones/Lineamientos

beastie at nawi.is beastie at nawi.is
Sun Nov 2 17:27:38 CET 2014

Lets define the tchnical structure.

1. GPL + FDL + no binary blobs + 100 % libre.

2. Linux from Scratch or Gentoo ?

3. Binary or source or binary base system + extra software as source
(source or emerge) ?

4. 32 or 64 bit or multilib (new systems or old systems) ?

5. XFce or LXDE or ... ?

6. Target market like education, health, science ...

7. Components of the base system ?

8. Website software, bug tracker, Forum / GNUSocial instance ?

9. Where to host from whom ?

To be continued ...

Am 02.11.2014 17:10, schrieb Diego Gabriel Calbo Elizondo:
> [...]
> Some ideas to delete some points are valid but others not so much.
>
> As Galleguindio said first 3 points should be as they are.
>
> With respect to the voting system I think Alexis's proposal is good.
>
> Members, the point was always a problem. I think we should have a Core
> Team to define the steps in the project, but they are the voice of the
> community and based on the votings of each case.
> We also need a Core Team to organize the developments needed. The idea
> of ​​a Team Leader as proposed by Beastie I like but this will be
> to decide once we know the technical structure that we have.

>>> (4+3+2+1=10), con 5 opciones se puede repartir máximo 15 puntos
>>> (5+4+3+2+1=15), con 6 opciones s puede repartir máximo 21 puntos