[Solar-general] Adobe impulsa el DRM en flash (o como el SP termina llenando todo con DRM)

Mie Feb 27 11:20:07 CET 2008

http://arstechnica.com/news.ars/post/20080226-music-exec-music-1-0-is-dead.html

> Five hundred top members of the music business gathered today in New
> York to hear that "music 1.0 is dead." Ted Cohen, a former EMI exec
> who used the phrase, opened the Digital Music Forum East by pleading
> with the industry to be wildly creative with new business models but
> not to "be desperate" during this transitional period. But what is
> music transitioning to? No one seemed quite sure, except to say that
> it won't look much like the music business of the last several
> decades.

> Consider the statements that were made today without controversy:

> [...]

(!) es el primer punto de las conclusiones de los 500 'top-members' del
music business... parece que por exitoso que sea itunes con su modelo de
drm, hay elementos para pensar que la tendencia va para otro lado...

saludos!