[Musix-usuarios] Musescore

victor vdaigu en gmail.com
Mar Jun 3 20:41:27 CEST 2008

Sí, tiene buena pinta, e ilusiona el gran trabajo que se está realizando,
pero hay que decir que no es un trabajo terminado. Cuesta conseguir un
resultado como ese que se ve en la partitura (mucho menos que con las
alternativas que hay en Linux). Por ejemplo en la versión que hay en
Sid/Ubuntu  hay errores graves sobre el cambio de pentagrama de una voz.
También tiene que ser mejorada la forma de introducir notas, para que sea
rápida, y permita concentrarse en la partitura. Son errores en los que creo
que está trabajando el desarrollador. El problema de escribir correctamente
varias voces sobre un mismo pentagrama, creo que es complejo, son muchos
detalles para programar.

 (Recomiendo leer a los interesados en notación musical este ensayo en
español sobre lilypond, es fabuloso:
http://lilypond.org/web/about/automated-engraving/ ).

Copio una curiosa pregunta y respuesta de la lista de desarrollo:
Hello everyone...

The musescore is one of the best software to typesetting music in linux, but
we need extend some features to have a real substitute to commercial
softwares like sibelius and finale (Finale is the best software for all
porpouses).

As composer I use a lot of non traditional musical notation to comtemporary
music, like... spacial temporal rhythm (we call in contemporary music:
proportional time)
Graphic notation
Music without bar, and other features..

I'm not a software developer, but I can help with ideas and tests...

I'm music professor in Maringá State University (Brazil) and me and my
students can help with documentation, language support and other necessary
tasks to make musescore a really strong software to musical notation...

The developers community can think about that?

Tanks!
Hi,

i am not a musician and do not know much about contemporary music.
The design of MuseScore is more targeted to traditional western music
notation. Some design decisions taken will make it difficult to
implement some wishful features.

I would greatly appreciate your help enhancing MuseScore.
Maybe you can prepare a more detailed list of needed feature extensions
preferably with links to examples if exist as a basis for discussions
on how to implement it.
But please keep in mind that MuseScore is only a small project with
few developers so some patience will be needed before any results
will manifest.

Regards,
Werner

El ansia e ilusión es mucha, pero hay que tener paciencia, para que el
resultado llegue a ser bueno, y no un remiendo rápido, ¿no creeis?