[gclUB-info] Idees per la reunió amb el rector

Ignasi Labastida i Juan ilabastidaaub.edu
Dma Maig 31 09:49:09 CEST 2005

Hola,

Posem això que ha enviat l'Antonio al wiki? I allà anem modificant? El
Xavi posa els permisos adients perquè només sigui visible pels membres
del GCLUB?

Pel que fa al text, jo afegiria coses sobre coneixement lliure, accés
obert...

Podríem afegir més punts polítics del tipus:
- Fomentar el paper de la UB com a font de coneixement i innovació
- Fomentar el desenvolupament de les empreses locals de programari lliure
- Promoure la utililtzació del català, tal com marquen els Estatuts

A més podríem recordar alguns projectes que hi ha actualment:
- La UB és la institució afiliada a Creative Commons a l'Estat Espanyol
- La UB difon material docent registrat amb DOI però cal que es
desenvolupi un repositori institucional
- Cal una política a Publicacions per oferir publicacions docents als
estudiants en format digital (gratuït) i paper

S'ha ofert a la UB difents projectes:
- Participació en el Campus DURSI
- Col·laboarció amb el MIT per treballar conjuntament amb l'OpenCourseWare
- Possibilitat de desenvolupar una distro de linux basada en Ubuntu i
adaptada a la UB

Caldria també emfatitzar que la migració a PL no és només canviar
sistemes i programes sinó que cal un canvi de mentalitat i que cal una
estratègia global de la casa. Cal tenir un sistema de suport i
assessorament.

I no m'enrotllo més.

Ignasi

En/na ANTONIO PIEDRAS MORENTE ha escrit: