[Solar-tecnica] alguna aplicación para ver el tráfico en la red

Lun Dic 3 00:46:58 CET 2007

Hola Sebastian Gil:

 | Probaste bmon ?

No: pero recién lo instalé y está piola; el tema es que no es lo que
buscaba...: es por consola, me encanta la consola, pero me gustaría ver en
pixels el estado de la red...

flowscan hace algo así, pero 1º no lo entiendo, 2º, da demasiados datos

Hay otras cosas como estas (algunos son más que nada analizadores de tráfico,
yo necesito algo simple, que me marque simplemente una línea en cuanto a
paquetes recibidos, y otra por paquetes enviados, y no mucho más que eso):

darkstat - a network traffic analyzer
driftnet - Picks out and displays images from network traffic
dsniff - Various tools to sniff network traffic for cleartext insecurities
flowscan - flow-based IP traffic analysis and visualization tool
fprobe - export captured traffic to remote NetFlow Collector
fprobe-ng - export captured traffic to remote NetFlow Collector (meta)
iptotal - monitor for IP traffic, not requiring SNMP
jnettop - View hosts/ports taking up the most network traffic
kernel-patch-wrr - Extension to traffic Control/network bandwidth management
mrtg - multi router traffic grapher
ngrep - grep for network traffic
shaperd - A user-mode traffic shaper for tcp-ip networks
tcng - Linux traffic control language interpreter
tcpxtract - extracts files from network traffic based on file signatures
traffic-vis - A sniffer that can display reports in HTML, Postscript and other
formats
tshark - network traffic analyzer (console)
tttprobe - A probe to collect traffic-data and send it to a viewer
vnstat - console-based network traffic monitor
wireshark - network traffic analyzer
wireshark-common - network traffic analyser (common files)
wireshark-dev - network traffic analyser (development tools)
wmifs - WindowMaker dock app for monitoring network traffic

--

No estés triste... busca alguien con quién hablar..., pero que no te rompa
mucho las bolas...