[gclUB-info] 3 coses: CD + jornades-pl ub + cursos

Xavier de Pedro Puente xavier.depedroaub.edu
Dma Des 18 18:48:05 CET 2007

Hola de nou:

Tres coses:
(1) CD v3
(2) Explicar projectes vigents del gclub a jornades-pl-ub?
(3) Cursos "Alfabetització Informàtica" a la comunitat universitària?

(1) CD v3
-----------
Ingasi (Tura), "per la present" et confirmo que estic disposat a fer un
cop de mà per fer la 3a edició del CD de programari de lliure distribució.
Qui més s'apunta?
T'enrecordes si teníem algun lloc  on havíem posat el llistat de
programari que proposàvem incloure? Jo ara tinc alguns suggeriments
d'altes a la llista :-).
Potser ens hauríem de reunir algun dia per anar parlant del tema i no
haver de fer-ho a correcuita com vegades prèvies?

(2) Explicar projectes vigents del gclub a jornades-pl-ub?
Per altra banda, crec que seria adequat que el nou "equip" de la junta
de l'associació fes una revisió de quins projectes són vigents (dels que
consten a http://gclub.ub.es/projectes , per exemple) i fes una petita
sessió a les jornades de pl de la UB? Seria lo seu, no?

(3) Cursos "Alfabetització Informàtica" a la comunitat universitària?
En breu tornen a sortir els ajuts FTIC per a cursos d'alfabetització
informàtica a persones dels col·lectius que més pateixen els efectes de
la fractura/escletxa digital. Anys enrera vam estar a punt de presentar
una proposta però al final no va tirar endavant  (com a "gclub" tal
qual). Jo crec que en la meva facultat (Biologia) hi ha molts alumnes a
qui els vindria molt bé algun curs d'edició  de documents amb OpenOffice
(molts alumnes no saben treballar amb els estils de títol + index
automàtic, taules basiques d'un full de càlcul, etc.), algun de
GNU/Linux per ajudar-los a fer el pas en el seu ordinador personal. Per
altra banda, al departament on he fet la tesi hi ha moltíssima fent
interessada en aprendre a fer servir el paquet "R" (lliure) per
estadística i generació de gràfics científics (ja han muntat un primer
curs per al gener-febrer de 2008, amb càrrec als pressupostos escassos
del departament, però només hi ha 20 places i es preveu que molta gent
es quedarà a fora...)

En fi, la pregunta és, hi ha més gent interessada en oferir cursos
d'informàtica d'aquest estil a la comunitat universitària (amb
preferència per a menors de 25 anys i dones, segons criteris de la
subvenció FTIC)?
http://www10.gencat.net/agaur_web/AppJava/catala/a_beca.jsp?categoria=formacio&id_beca=12221

Ja direu...

Fins aviat,