[gclUB-info] Notificació de correu-e del Tiki

Ángel Galindo Muñoz agalindoaub.edu
Dma Maig 16 15:25:07 CEST 2006

	Hola!

	Sento ser breu i anar al gra:

	Depén de com vols afegir-ho. Si simplement vols crear un nou
"/aplicacions" al teu sistema llavors particiona'l "fdisk /dev/sd..."
formata'l (mkfs.ext3 /dev/sd...) i enllaça-ho al sistema d'arxius:

mount -t ext3 /dev/sd... /aplicacions

i afegeix una entrada corresponent a "/etc/fstab"

	(això és per ext3, per xfs són altres comandes)

	Si vols ampliar un Filesystem existent ho tens més complicat. Només es
pot amplar un filesystem i s'amplia el dispositiu i llavors faria falta
que el dispositiu fos ampliable, aquest és el cas dels volums lògics
(lvm). Faria falta que convertíssis el filesystem a volum lògic (lo
millor és fer un backup desde un rescue disc i restaurar després de
convertir-ho a volum lògic). Després converteixes les noves particions a
Particions de volum i les afegeixes  al volum lògic, extenent-lo. A
continuació desmontes el filesystem ("resize2fs"), l'extens i el tornes
a muntar.

	Espero que et sigui d'utilitat.