[gclUB-info] Conferència de Richard Stallman

Ángel Galindo Muñoz agalindoaub.edu
Dij Mar 30 08:30:51 CEST 2006

	Hola a tothom!

	Volia comentar-vos que ahir vaig anar a una conferéncia de Richard
Stallman a l'Institut Puig Castellar de Santa Coloma. Vaig comprar-li un
llibre i si algú se'l vol fotocopiar que me'l demani, doncs en dona permís.

	En la xerrada (més de 2 hores!) básicament va repetir els punts bàsics
de GNU i la Free Software Foundation:

	-La necessitat del reconeixement i la defensa de la llibertat en el
software.

	-Els perills del software propietari

	-La necessitat de que els centres d'ensenyança utilitzin i ensenyin a
utilitzar software no-propietari

	-Va insistir força en la seva postura de rancúnia vers Linux pel fet de
la pérdua del reconeixement del projecte GNU. Va dir n-vegades que es
diu "GNU with Linux" i no "Linux".

	-Que estan treballant en la nova versió de la GPL , en la qual, entre
altres coses, es tracta de limitar la possibilitat de fer aparells que
funcionin amb sistemes GNU/Linux però que només funcionen si són signats
amb una clau que no es distribueix. Així limita totalment la
possibilitat d'executar-hi versions modificades. Sembla ser que en
aquest punt en Linus Torvalds no està d'acord amb el plantejament de'n
Stallman.

	Conclouré transcrivint la seva signatura del llibre:
	"HAPPY HACKING" ;)

--
Angel Galindo Muñoz
agalindoaub.edu