[gclUB-info] Projectes final de carrera

ANTONIO PIEDRAS MORENTE apiedrasaub.edu
Dij Jun 2 14:02:58 CEST 2005

Hola a tots i a totes. A principis d'aquesta setmana vaig enviar un correu a en
Juan Carlos Naranjo, cap d'estudis de l'ensenyament d'Enginyeria Tècnica de
Sistemes, per veure la possibilitat, tal com vam parlar a l'última reunió, de
que estudiants d'ETS fessin, amb el nostre suport, projectes fi de carrera
basats en programari lliure.

Avui m'ha trucat per telèfon per parlar del tema i m'ha explicat el següent:

Per fer un projecte fi de carrera hi ha 3 vies:
1) Els/les professors/res de l'ensenyament proposen una sèrie de projectes on
els estudiant s'apunten i després se'ls assignarà. Aquí l'estudiant té un/a
tutor/a que és un/a professor/a de l'ensenyament.

2) L'estudiant ja porta un projecte que vol desenvolupar i en cas de que se li
accepti es busca un/a professor/a de l'ensenyament que faci de tutor/a.

3) El tercer sistema és quan el projecte el proposa una persona o entitat
externa. Primer s'avalua la idoneïtat del projecte, en cas positiu s'ofereix als
estudiants i aquest tipus de projecte té 2 tutors/res: un/a extern/a, que és
el/la que ha de donar suport a l'estudiant en el projecte i un/a altre/a
intern/a, professor/a de l'ensenyament, que s'encarrega de que la feina vagi per
les vies acadèmiques previstes.

Aquesta última via és de la que ténen menys experiencia, encara que hi ha
alumnes que ja estan fent algun projecte fi de carrera d'aquest tipus.

Dit això, m'ha dit que a l'ensenyament hi ha diversos professors/res
interessats/des amb el tema del PL, i que seria bo fer una reunió per parlar del
tema i d'establir una línia de col·laboració amb el gclub, si n'és possible.
Llavors a mi m'ha semblat una bona idea i li he dit que busqui una data i hora
de reunió (segurament serà a final d'aquest mes perquè ara estan en època
d'examens) per trobar-nos amb aquests professors/res.

Quan em digui el dia i hora us ho faig saber per veure qui més pot venir de
nosaltres per parlar del tema.

A reveure.

Antonio Piedras Morente