[gclUB-info] Dubtes sobre llicències Creative Commons

Ignasi Labastida i Juan ilabastidaaub.edu
Div Jul 15 12:15:49 CEST 2005

Hola un altre cop!

Hi ha un problema, mira exactament la llicència:
http://www.oreilly.com/catalog/linuxdrive3/book/COPYRIGHT.pdf

Reprodueixo:
This work is licensed under the Creative Commons
Attribution-NonCommercial-ShareAlike
License. To view a copy of this license, visit
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

L'enllaç és diferent que la llicència que diuen que utilitzen!

No queda clar llavors el que es permet. Si només fos by-sa, la teva
germana podria posar el preu que volgués! I si hi ha la condició nc, no
el podria "comercialitzar". El que no queda clar és que vol dir això de
comercialitzar. En principi es podria entendre que vendre'l a preu de
cost, sense obtenir benefici, no és una finalitat comercial.

Em sembla molt bé que vulgui engegar aquest tipus de projectes, de fet
hi ha més llibres a Oreilly amb altres llicències, com la GDL que
permeten que se'n faci un ús comercial
http://www.oreilly.com/openbook/

Si acaba fent això, digues-m'ho que ho podríem promocionar des del web
de CC.

Ignasi