[gclUB-info] Dubtes sobre llicències Creative Commons

Marc GS marcgarciaaub.edu
Dij Jul 14 20:40:25 CEST 2005

Bones,

Tot i que em surto de l'àmbit de la UB, crec que no està de més
presentar aquí, primerament, els dubtes següents. Si navegant per
internet trobem un document sota una llicència CC en què s'especifica
que tenim el dret de:

          o copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra
          o fer-ne obres derivades
          o fer un ús comercial de l'obra

    * Puc imprimir-me una còpia? (jo diria que sí pel punt 1)
    * Una llibreria pot imprimir còpies? (jo diria que també, pel mateix
      punt 1)
    * Aquesta llibreria pot vendre aquestes còpies? (jo diria que el 3r
      punt en dona permís)
    * Si poden vendre-la, sota quines condicions? preu, impostos, etc...

Aviam, us explicaré ara el perquè d'aquestes preguntes. Efectivament
m'he trobat amb un llibre online sota una llicència CC. El fet d'èsser
públic a internet ja està prou bé. El que m'he trobat és que l'estar
enganxat a la pantalla de l'ordinador és una mica pesat. Ok, me'l puc
imprimir=> cágate: son més de 600 pàgines (això és molta tinta i després
l'hauria d'encuadernar. Quanta feina!) => el puc comprar online? sí =>
son 35$ sense incloure el preu de transport i implica una compra online
=> I si no m'acaba d'agradar aquesta via? => ..pensant.. pensant.. =>
ostres (he pensat) el que estaria bé és poder comprar-li el llibre a la
meva germana (té una llibreria)... => li puc fer arribar una còpia
digital i que ella (com llibreria) se n'encarregui de la impressió,
encuadernació i venda?

Marc GS