[gclUB-CarpeTiki] Notificació de correu-e del Tiki

Jue Feb 23 20:25:51 CET 2006

Un nou missatge ha estat escrit al fòrum: Professorat

Topic: Més problemes amb la bitàcola
Autor: Xavi
Títol: Re: Més problemes amb la bitàcola
Data: Dj 23 de Feb, 2006 [20:25]
http://gclub.carpetiki.ourproject.org/tiki-view_forum_thread.php?forumId=4&comments_parentId=372
Missatge:

> M'acaba de passar el què sembla que li ha passat a la Rebeca. M'he entretingut escrivint una plana wiki i quan l'he guardada s'ha perdut la informació. I això que -crec- he clicat la casella "recorda'm" abans d'entrar!(:sad:)

Li he fet una ullada ara (per trobar el lloc on s'ha de canviar el valor per defecte dels 20 minuts aquest, i sembla ser que que s'hauria de canviar a nivell de tot el servidor ourproject.org).
Jo no m'hi puc dedicar més temps a esbrinar com canviar-ho a nivell global per que la sessió no caduqui als 20 minuts quan algú no punxem sobre vista prèvia o guardar.

__Lluisa, pots esbrinar com canviar això preguntant a algun dels informàtics amb què treballes a l'àrea de tecnologies? (Mingo, o qui sigui)__. Ja diràs.

COM A SOLUCIÓ TEMPORAL PER NO PERDRE INFORMACIÓ, US DIC EL QUE FAIG JO. SI HO FEU AL PEU DE LA LLETRA NO PERDREU MAI MÉS INFORMACIÓ PER AQUEST TEMA (amb el tiki al menys, amb dossiers o altres aplicacions desconec).

__Situació típica__: estàs redactant en una finestra del navegador web (que nomenarem "finestra 1"), i quan cliques al botó del formulari que diu "vista prèvia", "guardar", "guardar i sortir" (el que sigui), et diu que no pots, no tens permís, o el que sigui (senyal de que la sessió t'ha caducat). La informació no s'ha perdut encara, i si seguiu els passos adequats, podeu recuperar-la per que encara es troba en la memòria temporal del navegador.

Així, en aquest moment cal seguir aquests pasos al peu de la lletra:

{DIV(bg=>yellow)}
# No toqueu la __finestra 1__ del navegador web per a res en aquest moment.
# Obriu una nova finestra (o pestanya) del navegador web (li direm "finestra 2", sigui finestra o pestanya, de fet).
# En aquesta "__finestra 2__",
## Aneu a la plana inicial del Tiki (en aquest cas: __http://gclub.carpetiki.ourproject.org__)
## Entreu el nom d'usuari i contrasenya, i clicar a recorda'm també (per si funciona; normalment funcionava, deu haver algun error recent del programa que fa que no ens recordi als usuaris)
## Comproveu que heu entrat com a usuaris enregistrats efectivament (mireu que digui alló de "connectat com: taliqualpasqual" al requadre de "Connexió")
# Ara ja podeu tornar a la "__finestra 1__" del navegador (la que encara hauria de tenir el missatge "no tens permís per fer tal o qual cosa").
## Recarregueu la pàgina. Sols estar com a opció dins del menú desplegable de "Visualitza" de la barra del navegador, on diu "Actualitza", ó "Torna a carregar", o similar.
++ El navegador us mostrarà una finestreta petita demanant confirmació per tornar a enviar la informació que té en la memòria temporal del navegador (diu quelcom de POST DATA  o així).
## Accepteu per que torni a enviar la informació.
++ El resultat és que no s'ha perdut allò que havíeu escrit, sinó que ho ha guardat finalment en el servidor.
{DIV}

Hauria d'haver explicat abans aquest "truc" (normalment ho faig en els cursos d'iniciació al wiki), però aquesta vegada se'm va passar, i fins ara no he trobat la necessitat d'invertir una estona a explicar això pas a pas (el millor que he sabut).

Ja direu si teniu dubtes. (o si no us funciona!, però us asseguro que això si que funciona! :-)

Xavi