{ Cafè dels aturats }Fwd: cafè dels aturats/des

Sonia i Lluís soniailluisagmail.com
Dma Mar 5 13:07:05 CET 2013

Hola a tots, això és un resum que em van demanar uns amics de Porto Colom
sobre el Cafè dels Aturats, per poder iniciar alguna cosa per allà.
Ens pot ser útil per redactar l'explicació del que sóm i el que feim a la
wiki

FIns dijous

Lluís

---------- Missatge reenviat ----------
De: Sonia i Lluís <soniailluisagmail.com>
Data: 12 de febrer de 2013 17.30
Assumpte: Re: cafè dels aturats/des
Per a: mònica <namonicaaautistici.org>

Hola Mònica,
si vols et puc fer cinc cèntims per correu i si vols més informació podem
quedar un dia i fer un cafetet.

El cafè dels aturats és un grup de persones en situació d'atur o amb la
intenció de fer un canvi professional, que volem generar propostes
d'autoocupació, partint dels nostres coneixements i les nostres capacitats.
El formam una dotzena de persones de diferents professions però amb una
visió comú, que només podem sortir de la nostra situació a través de
l'autoocupació i de la cooperació entre iguals.

*El procés *que hem seguit és el següent:

   - *Les primeres reunions *ens serviren per coneixer-nos i crear els
   mecanismes de comunicació i coordinació entre nosaltres
   - A partir d'un moment determinat, i després d'haver valorat una idea
   que ens va caure damunt la taula i ens va ocupar dues setmanes, varem
   decidir fer un *llistat d'iniciatives *que pensàssim que podien ser
   viables (a través d'una pluja d'idees). Després, vàrem agrupar les
   iniciatives per àrees, vàrem definir una graella de priorització on teniem
   diferents criteris que ens varem semblar interessants per poder prioritzar,
   i ens varem organitzar per grups de feina per realitzar les *prioritzacions
   per àrees*. Després realitzarem una posada en comú i en funció dels
   projectes més viables ens anàrem apuntant als projectes que ens
   interessaven.
   - Va arribar l'hora de fer feina en el *desenvolupament de cada projecte*,
   i en aquest sentit varem fer grups de feina i, amb una fitxa d'idea de
   projecte, hem anat definint cada un dels projectes. Ara ens estam centrant
   en aquest punt, per poder veure la viabilitat dels mateixos i veure quins
   (i com) els posam en marxa.

*Com ens organitzam?*

   - *Grups de feina: *Cada projecte està liderat per un grup de feina que
   va desenvolupant-los i analitzant la seva viabilitat. Els grups
   s'organitzen de manera autònoma i posam en comú els avanços a les reunions
   plenàries
   - *Grup plenari:* Cada dijous ens reunim tot el col·lectiu per compartir
   els projectes i xerrar de necessitats comunes i eines que poguem
   necessitar. Actualment hem generat dos dijous temàtics per poder facilitar
   el nostre funcionament.
      - *Entrades:* el primer dijous de mes ens reunim per fer un cafè amb
      les persones que vulguin incorporar-se al grup, exposant la nostra
      experiència i les nostres expectatives respecte al grup. També feim un
      repàs de presentació dels projectes en marxa, una revisió de la matriu de
      projectes, per poder ampliar-la amb nous projectes i per veure
si posam en
      marxa algun projecte nou. Per acabar explicam les diferents
eines que tenim
      i feim una sessió curta introductòria de com funciona la wiki
      - *Formació:* el tercer dijous de mes ho aprofitam per fer una sessió
      específica de formació. Aquesta formació pot ser dinamitzada per algú del
      cafè, o podem convidar a algú que ens vengui a explicar alguna
experiència
      o fer algun tipus de formació. De moment hem fet una formació en
la wiki i
      tenim previst pel dijous de la setmana vinent una sessió sobre
      cooperatives.
   - *Eines de comunicació / feina interna*: Fins a data d'avui hem generat
   les següents eines:
      - *Llista de correu*, que utilitzam per les convocatòries, com a
      intercanvi d'ofertes de feina i informacions vàries
      - *Wiki*, que va montar en Xavi i funciona de manera molt pràctica
      per poder anar recollint tota la informació relacionada amb el cafè dels
      aturats http://cafedelsaturats.ourproject.org/pmwiki.php LA wiki està
      organitzada en diferents seccions i en una part interna que
només nosaltres
      tenim accés i una part externa per poder compartir l'experiència
      - *Fitxa d'idea de projecte*, amb un esquema que ens permet definir
      la idea de projecte per poder desenvolupar-la posteriorment i
analitzar la
      seva viabilitat
      - Queda pendent elaborar dues eines més que ens permetin tenir una
      idea més desenvolupada del projecte, amb els principals elements
a tenir en
      compta, i un pla de viabilitat senzill per acabar de quadrar la idea.

*On som ara mateix?
*
En aquest moment estem a un punt interessant on estem a prop de veure la
viabilitat d'un dels projectes que ha anat més ràpid, i amb els altres
encaminats. Possiblement en un parell de setmanes sabrem si els projectes
que volem fer són realment viables o no. A partir d'aquí sóm conscients que
s'obre un tema interessant i un poc complicat, que és de quina manera
gestionarem aquests projectes i qui tendrà accés als possibles llocs de
feina que es puguin anar generant. En aquest moment pareix que ens
interessa que els diferents projectes que treguem endavant estiguin
vinculats per poder generar sistemes de solidaritat i suport entre ells,
encara que no tenim clar de quina manera fer-ho. D'altra banda, queda
pendent el tema de com repartir la feina i els doblers, ja que alguns
projectes requereixen una inversió prèvia de feina (elaboració d'una
plataforma web) i que a partir de setembre esperam que algunes persones
puguin estar donades d'alta com a treballadors el que suposa anar pensant
en sistemes d'accés a la feina (la persona més adient, el que més ho
necessita...)

Esper que et pugui haver aclarit alguna cosa, també t'adjunt una entrevista
que ens varen fer a IB3 Ràdio, per si us pot ser més clarificador.
http://ib3tv.com/carta?id=e083bbe5-b6c5-48e9-99dd-d08a1a8d759e (a partir
del minut 34')

Si vols que en xarrem o que et passem alguna cosa, ja ho saps

Una abraçada i memòries als teus homes

El 11 de febrer de 2013 18.41, <namonicaaautistici.org> ha escrit:

Hola Lluís, com estàs?

--
Sonia i Lluis (Caragols)

--
Sonia i Lluis (Caragols)

Més informació de la llista de correu CafeDelsAturats-0001